Fältstudier

Hola!!

 

Som min vän Hanna påpekade för mig idag så måste man faktiskt uppdatera sin blogg om man har en, och jag kan inte annat än hålla med. Den här veckan har varit hektiskt, så jag får skylla på att jag helt enkelt inte har hunnit.

 

Jag har kommit igång med fältstudierna nu, fick äntligen en plats på en skola i Vallentuna för elever med psykiska och/eller neuropsykiatriska funktionshinder, och det är som handen i handsken! Jag var där i tisdags och onsdags och kände verkligen att jag har hamnat rätt – det är det här jag vill göra! Jag är med eleverna, som går i sjuan till nian om dagarna, på allt ifrån musik till biologi. Jag hjälper dem i den mån jag kan och i onsdags sa min handledare att han tyckte att jag hade kommit in i det väldigt fort – kul! Idag började jag skriva på rapporten som fältstudien ska mynna ut i, och att skriva om teoretiska perspektiv är inte ens hälften så intressant som att vare med i ungdomarna i skolan. Men men, efter det här arbetet och några till (positivt tänkande) så kommer jag att få vara ute på fältet och hjälpa ungdomar på heltid, can’t wait!

 

 

 

Bild från fotokursen på Marina
Bild från fotokursen på Marina

Kommentarer
Postat av: HJ

WOOOP WOOOOP! både update OCH bild. Ramlar av stolen.

2011-09-09 @ 16:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0