Dag 1 - om mig

Jag föddes sommaren 1991, på Löwenströmska sjukhuset. Hemma i vår villa väntade mina två storebröder, som är 2 respektive 3 år äldre än mig. Vi bodde då i ett stort rött hus på landet i Vallentuna.
Jag gick i dagis och skola i vallentuna fram tills jag gick i trean, då jag bytte till en skola i Täby. Det var i årskurs fyra i den skolan som jag träffade min fina vän Ida <3 I den skolan gick jag sedan ända fram tills nian. En av mina bröder hade gått på Marina Läroverket i Danderyd, och han tyckte väldigt mycket om den. Därför bestämde jag mig för att gå i Marina på gymnasiet. Här träffade jag en helt del roliga och härliga vänner, och lärde mig också en hel del om mig själv. I tvåan och trean på gymnasiet mönstrade hela klassen, lärare och besättning på skolfartyget Älva, och seglade på de sju haven (nästan). Det var riktigt häftigt att uppleva, trots bråk i hytten, extrem sjösjuka och ibland tråkiga lektioner.

När jag väl hade tagit studenten i juni 2010 väntade ett sommarlov fyllt med jobb, innan jag började plugga på högskola. Medan kompisar reste runt jorden satt jag i skolbänken och pluggade till socionom. Det fanns tillfällen då jag ångrade att jag började plugga på en gång, som de tillfällena då jag satt mitt i vintern och tentapluggade och såg en facebook-status i stil med "Ligger på stranden i Thailand med en kall öl i handen". Innerst inne vet jag ändå att jag har valt helt rätt utbildning, och att jag faktiskt inte ångrar att jag började plugga. Varför ångra ett av mina livs bästa val?

Jag har i hela mitt liv varit ridintresserad, vilket har underlättats av att min moster har haft hästar. När jag red som mest var jag i stallet fyra dagar i veckan, idag blir det bara av några gånger i måndaden.

I januari 2011 träffade jag Simon, en kille som är min raka motsats. Trots det har vi väldigt roligt ihop, och är idag förlovade och bostadsägare.

Så... Idag är jag alltså en 20-årig socionomstudent som om några dagar blir sambo med sin drömman, och som på fritiden är i stallet, pluggar och är med vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0